Sabtu, 14 Mei 2011

Cara Main Valas Tahap 5

Cara Main Valas Tahap 5  adalah langkah pembelajaran tingkat lanjutan Cara Main Valas Tahap 4 yang merupakan pembahasan pentunjuk dan analisa trading Valas untuk dapatkan profit dalam melakukan Trading Valas. Sedikitnya ada tiga poin penting dalam artikel ini.

a.   Traders ‘Remorse, Mengikuti penetrasi level support / resistance, sangat umum bagi peniaga-peniaga untuk mempersoalkan tahap harga terkini. Contohnya, selepas breakout diatas resistance level, pembeli dan penjual boleh mempersoalkan kesahan harga baru dan memutuskan menjual. Hal ini menjadikan fenomena yang disebut “traders remorse” di mana harga-harga kembali ke level support / resistance mengikuti breakout harga. Price action kerana tempoh remorse adalah krusial. 1 dari 2 hal boleh berlaku. Apakah itu consensus dari ekspektasi mana harga baru tidak boleh dijamin, dalam hal ini harga-harga akan bergerak mundur ke tahap dahulu, atau pelabur akan menerima harga baru, dalam hal ini harga-harga akan terus bergerak mengikut penetrasi. Jika mengikuti trader’s remorse, consensus ekspektasi terhadap harga terkini yang lebih tinggi tidak dijanjikan, “bull trap” (atau false breakout) klasik tercipta. Sentiment yang sama mencipta bear trap. Harga-harga jatuh dibawah level support sangat lama agar downtrend berkurang (atau sell short) dan kemudian bounce back diatas level support meninggalkan downtrend. Cara yang paling baik untuk quantify ekspektasi mengikuti breakout adalah dengan mengasosiasikan kelantangan dengan breakout harga. Jika harga-harga menembus level support / resistance dengan peningkatan yang besar pada kelantangan dan tempoh peniaga-peniaga ‘remors relative low volume, hal ini menunjukkan ekspektasi baru akan terjadi (minoriti pelabur akan salah bertindak). Sebaliknya, jika breakout pada kelantangan moderat dan tempoh “remorseful” sedang dalam tahap peningkatan, hal ini menunjukkan sedikit sekali ekspektasi pelabur berubah dan kembali ke ekspektasi asalnya. Resistance menjadi support. Ketika level resistance berjaya ditembus, levelnya berubah menjadi level support.
b.   Resistance Becomes Support Satu dari dua hal yang akan terjadi apabila harga instrument financial mendekati level support / resistance. Di satu sisi, hal tersebut dapat bertindak balas sebagai reversal point. Dengan kata lain, ketika harga saham jatuh ke tahap support, harga akan naik kembali. Sementara di sisi lain level support / resistance akan bergerak balik saat penetrasi. Contohnya, ketika harga pasaran jatuh dibawah level support, level support dahulu akan menjadi level resistance sementara pasaran kemudian kembali ke level sebelumnya.
c.   Konsep Trend Lines sangat penting dalam pendekatan technical terhadap analisis pasaran. Semua peranti yang digunakan oleh chartist-level support dan resistance, price pattern, moving averages dan trend lines dan sebagainya-mempunyai tujuan asas dalam membantu mengukur trend pasaran untuk tujuan menyertai dalam trend tersebut.
Demikian Pembahasan  Cara Main Valas Tahap 5 semoga bermanfaat, untuk mengetahui lebih lanjut akan penulis bahas pada tingkat lanjutan  yaitu Cara Main Valas Tahap 6. semoga sukses untuk kita yang senantiasa berusaha dan berdoa untuk sesukesannya.
Langkah Bisnis Valas Tanpa Modal

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Templates